Cynamonki

Nie ma nic lepszego niż lekko ciepła cynamonka. Są tak pyszne, że w ostatnim czasie robiłam je już dwa razy, co rzadko mi się zdarza. Moje cynamonki polałam białą czekoladą, ale równie dobrze można przygotować klasyczną polewę z serka i masła. Można też ozdobić tylko lukrem albo oprószyć cukrem pudrem. W każdej wersji będą pyszne!

Ciasto drożdżowe:

  • 500g mąki pszennej
  • 7g suszonych drożdży
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 łyżki masła
  • 3 jajka

Masło roztopić, wystudzić. Do miski wsypać mąkę, drożdże, cukier i roztrzepane jajka. Dodać mleko i wymieszać łyżką. Dodać roztopione masło, zagnieść ciasto, aż będzie gładkie i będzie dobrze odchodziło od ręki. W razie potrzeby można dosypać mąki. Przykryć ściereczką, odstawić do wyrośnięcia i podwojenia objętości.

Nadzienie cynamonowe:

  • 80 g masła
  • 200 g miałkiego brązowego cukru
  • 3 łyżki zmielonego cynamonu

Masło roztopić, lekko przestudzić. Brązowy cukier wymieszać z cynamonem, odłożyć. Wyrośnięte ciasto ponownie zagnieść, rozwałkować na duży prostokąt ok. 40x30cm. Posmarować masłem i posypać cukrem z cynamonem. Ciasno zwinąć w roladę. Ostrym nożem kroić kawałki szerokości 3-3,5cm. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach ok. 22x35cm, w równych odstępach. Przykryć ściereczką, odstawić na 30 minut do wyrośnięcia. Piec w temperaturze 180st przez ok. 20-25 minut, do zarumienienia.

Dodatkowo:

  • 100g białej czekolady
  • 2 łyżeczki oleju rzepakowego

Czekoladę roztopić nad parą wodną, dodać olej i wymieszać. Polewą pokryć bułeczki.

Jedna myśl na temat “Cynamonki

Dodaj komentarz